Observera att Facebook-sidan BrfVindmöllan är kommunikationsplats endast mellan bostadsrättsinnehavare och INTE till styrelsen.
Ansvar bostadsrättsinnehavare vs styrelsen.
All viktig information finns samlad på föreningens hemsida (vindmollan.se).
Bostadsrättsinnehavarens ansvar:
Allt som finns i lägenheten som kylskåp/frys, spishäll, ungnen och mikrovågsugnensamt
uppsättning av nycklar och taggar är lägenhetensägarens ansvar.
Vid försäljning av lägenheten ansvarar säljaren att lämna över alla nycklar och taggar till
köparen. Även tillhörande källarutrymme ska vara tömt. Telia box med router och
fjärrkontroll tillhör lägenheten.
I övrigt gäller att bostadsrättsinnehavaren tar ansvar för de allmänna utrymmen boende
har tillgång till som källarutrymme, miljörum och innegård.
Se till att hushållssopor och miljö avfall som plast, papper, glas mm sorteras rätt och
inte orsakar föreningen extra kostnader.
Se till att inte röka och fimpa samt grilla så att det stör grannarna.
Inte rasta hundar intill fastigheten och städa efter sina hundar.
Styrelsen ansvarar för föreningens ekonomiska och tekniska förvaltning av fastigheten
Det innebär också att styrelsen har ansvar för allmänna utrymmen såsom
Föreningens förvaltning
Bostadsrättsföreningar verksamhet regleras av Bostadsrättslagen samt föreningens egna
Stadgar. Föreningen är ansluten till Bostadsrätterna för juridisk rådgivning.
För att kunna upprätthålla hög service anlitar föreningen ett antal leverantörer bla
Styrelsen vill uppmana alla att ta sitt ansvar och ser fram emot att så
många som möjligt engagerar sig i föreningen verksamhet både när det
gäller arbete i styrelsen men även i fristående aktiviteter som främjar de
boende trivseln och bidrar till att föreningen fungerar på bästa sätt för all
som bor i Brf Vindmöllan.
Styrelsen är tacksam för alla synpunkter, ideer och förslag från de boende.
Individuell mätning och kostnaden är retroaktivt på hyresavi.
Individuell mätning från gemensamt abonnemang och kostnaden är retroaktivt på hyresavi.
Telefonkontakt MBF på 021-40 33 00.
Ditt eget lösöre måste du försäkra själv. Det gäller även det som du förvarar på vind eller i källare. Förvara inte stöldbegärlig egendom i förråd. Skada eller förlust av egna ägodelar anmäler du till ditt försäkringsbolag. Föreningen har tecknat en kollektiv bostadsrättstilläggförsäkring hos Folksam, så du behöver inte teckna ett eget bostadsrättstillägg till din hemförsäkring. Kom ihåg att de flesta ärenden i första hand täcks av din ordinarie hemförsäkring. Du behöver dock inte teckna ett bostadsrättstillägg på din hemförsäkring då föreningen står för denna. Du anmäler eventuella skador som kan hänföras till bostadsrättstillägget hos Folksam.
På höger sida av dörrautomatiken finns en svart ställknapp med läge I, II och 0:
För att allt ska fungera är det viktigt att vi visar varandra hänsyn. Undvik därför att åstadkomma höga ljud på kvällen efter kl. 22.00. Självklart är det tillåtet att ha fester vid t.ex. inflyttning och födelsedagar, men meddela då dina närmaste grannar i förväg, t.ex. genom en lapp i trappen, hissen eller i grannarnas brevlåda. Blir du störd av en granne så knacka på hos den och berätta det.
Känner du att du inte lyckas lösa situationen själv så kan du ta kontakt med styrelsen. Ange vilken form av störning och vilket lägenhetsnummer störningen kommer ifrån.
Ange även vilka åtgärder du själv har vidtagit (t.ex. att du har talat med personen i fråga, hur många gånger du har gjort detta och vad samtalen resulterade i). Du får gärna lämna dina kontaktuppgifter så att vi kan nå dig för återkoppling. Vi har inget avtal med någon störningsjour.
Styrelsen har upprättat ett ramavtal med "Säker Bostad", läs HÄR för mer information om priser.
Sammanfattning kan läsas HÄR.