HISS
Trygga Hiss
Felanmälan görs till styrelsen@vindmollan.se, vid akuta fel kontakta Trygga Hiss på tel. 020-48 48 00.
FRÅGOR TILL FÖRENINGENS STYRELSE
Frågor som berör din förening och bostad.
E-post: styrelsen@vindmollan.se
MBF
MBF är bostadsrättsföreningens ekonomiska förvaltare. De hanterar frågor såsom avgiftsavisering, hyresdebitering, pantsättning, medlemsförteckning, utdrag från lägenhetsförteckning, överlåtelser m.m.
Kontaktuppgifter till MBF
Tel: 021-40 33 00
Epost: info@mbf.se
Hemsida: www.mbf.se
TV, BREDBAND OCH TELEFONI
Telia Öppen Fiber
Vid frågor eller felanmälan vänder ni er direkt till Telias kundtjänst eller närmaste Teliabutik. Det går även bra att kontakta Telia via deras chattfunktionen på www.telia.se.
Kontaktuppgifter till Telia
Tel: 90 200
Alt att ni vänder er till den leverantör ni tecknat avtal med.
Felanmälan, frågor och kontaktvägar BRF Vindmöllan from 1 dec 2022
Gäller din felanmälan din egna lägenhet är du fri att kontakta vilken hantverkare du vill, men vill du ta
hjälp av vår fastighetsförvaltare kan du anmäla ärendet direkt till dom. Du står själv för kostnaden
liksom om du hade valt att anlita annan hantverkare, om inte felet är föreningens ansvar - enligt föreningens stadgar.
Kom ihåg att ange din adress, kontaktuppgifter och ditt lägenhetsnummer.
Mejladressen är felanmalan@primar.se
Det går även att ringa kundservice: 010 - 708 12 20
Vardagar kl.08.00-16.00
(vid akuta fel utanför öppettider, kopplas ni till jouren hos Securitas)
OBS! Jourutryckning för icke akuta fall debiteras den som har anmält felet. Kostnad för utryckning debiteras boende om felet ligger inom boendes ansvar enligt BRF stadgar, hyresavtal, förrättningsavtal. Om du själv orsakat felet , tex stopp i avlopp, blir du betalningsskyldig.
Felanmälan allmänna utrymmen, tex hissar, portar, belysning etc. görs till styrelsen@vindmollan.se
Allmänna frågor, synpunkter och förslag välkomnas liksom tidigare till styrelsen@vindmollan.se
Två vanliga områden vi får in frågor kring kan tex vara:
”Jag har råkat spärrat min tagg” eller ”Vilken plats har jag i parkeringskön?”Därför har vi skapat dedikerade e-post adresser för garaget och nyckelhantering/taggar som går direkt
till ansvariga personer i styrelsen för dessa frågor.
Har du spärrat din tagg, vill byta telefonnummer i porttelefonsystemet eller beställa en ny
lägenhetsnyckel kontakta nycklar@vindmollan.se
Har du frågor kring våra P-platser i garaget eller parkeringskön kontakta garaget@vindmollan.se
Har du allmänna frågor om garaget ber vi er istället kontakta styrelsen för Samfälligheten för garaget
som består av representanter även från våra grannföreningar norragaraget@gmail.com
Har du frågor kring andrahandsuthyrning eller misstänker otillåten andrahandsuthyrning finns även en
specifik mejladress för detta: uthyrning@vindmollan.se
För vitvaror, blandare/vs-armaturer och ytskikt som målning och tapet är garantitiden två år. Garantitiden för byggnadsarbeten är fem år, inom denna tid har du rätt att få eventuella funktionsfel åtgärdade såsom fel på värme, ventilation och el. Efter garantibesikningen anmäls fel som täcks av garantin skriftligen enbart av bostadsrättsföreningens styrelse till JM på webbformulär ”Reklamation år 3-5”.
Om det är bokat service med entreprenörer och ni inte är hemma eller inte ställt dörren i serviceläge med överlåset olåst debiteras lägenhetsinnehavaren.