FELANMÄLAN

    Felanmälan, frågor och kontaktvägar BRF Vindmöllan from 1 dec 2022
    Gäller din felanmälan din egna lägenhet är du fri att kontakta vilken hantverkare du vill, men vill du ta
    hjälp av vår fastighetsförvaltare kan du anmäla ärendet direkt till dom. Du står själv för kostnaden
    liksom om du hade valt att anlita annan hantverkare, om inte felet är föreningens ansvar - enligt föreningens stadgar.
    Kom ihåg att ange din adress, kontaktuppgifter och ditt lägenhetsnummer.
    Mejladressen är kundservice@jm.se
    Det går även att ringa kundservice: 020-731 731
    Måndag-fredag kl.7.00-16.00
    Tider och dagar kundservice är stängt, kopplas akuta ärenden för din bostad till jour.
    OBS! Jourutryckning för icke akuta fall debiteras den som har anmält felet. Kostnad för utryckning debiteras boende om felet ligger inom boendes ansvar enligt BRF stadgar, hyresavtal, förrättningsavtal. Om du själv orsakat felet , tex stopp i avlopp, blir du betalningsskyldig.


    Felanmälan allmänna utrymmen, tex hissar, portar, belysning etc. görs till styrelsen@vindmollan.se
    Allmänna frågor, synpunkter och förslag välkomnas liksom tidigare till styrelsen@vindmollan.se


    Två vanliga områden vi får in frågor kring kan tex vara:
    ”Jag har råkat spärrat min tagg” eller ”Vilken plats har jag i parkeringskön?”Därför har vi skapat dedikerade e-post adresser för garaget och nyckelhantering/taggar som går direkt
    till ansvariga personer i styrelsen för dessa frågor.
    Har du spärrat din tagg, vill byta telefonnummer i porttelefonsystemet eller beställa en ny
    lägenhetsnyckel kontakta nycklar@vindmollan.se


    Har du frågor kring våra P-platser i garaget eller parkeringskön kontakta garaget@vindmollan.se
    Har du allmänna frågor om garaget ber vi er istället kontakta styrelsen för Samfälligheten för garaget
    som består av representanter även från våra grannföreningar norragaraget@gmail.com
    Har du frågor kring andrahandsuthyrning eller misstänker otillåten andrahandsuthyrning finns även en
    specifik mejladress för detta: uthyrning@vindmollan.se


    Felanmälan av garaget GA Söderdalen

    • Kontakta JMs kundservice och meddela att ni ringer angående gararget i Söderdalen. Öppetider är följande: Mån-fre 07.00-16.00 Dag före röd dag 07.00-14.00.
    • Om garageportarna inte öppnar ska ni ringa Alldoors på 08-739 27 70.


    Garantitid

    För vitvaror, blandare/vs-armaturer och ytskikt som målning och tapet är garantitiden två år. Garantitiden för byggnadsarbeten är fem år, inom denna tid har du rätt att få eventuella funktionsfel åtgärdade såsom fel på värme, ventilation och el. Efter garantibesikningen anmäls fel som täcks av garantin skriftligen enbart av bostadsrättsföreningens styrelse till JM på webbformulär ”Reklamation år 3-5”.


    Service

    Om det är bokat service med entreprenörer och ni inte är hemma eller inte ställt dörren i serviceläge med överlåset olåst debiteras lägenhetsinnehavaren.