NYINFLYTTAD


Information och anvisningar som gäller din bostad

Observera att Facebook-sidan BrfVindmöllan är kommunikationsplats endast mellan bostadsrättsinnehavare och INTE till styrelsen.


Kontakt och information från styrelse

  • Styrelsen ansvarar för föreningens ekonomi och skötsel.
  • Styrelsen informerar aktuella händelser via hemsidan.
  • Ni är alltid välkomna att kontakta styrelsen med frågor, synpunkter och idéer via mail: styrelsen@vindmollan.se


TV/internet/telefon

  • TriplePlay-avtal med Telia ingår i hyran, se:

    www.telia.se/privat/tv/tvpaket/produkt/lagom


  • En digitalbox tillhör lägenheten. 
  • Anmäl kundbyte till Telia.
  • Telia telefonsupport: 90120.


Regler för sophantering och miljörum

  • Läs mer på hemsidan: Information -> Avfallshantering
  • Brännbara hushållssopor läggs i nergrävda behållare på gatan.
  • Matavfall läggs i de bruna behållarna i miljörummen. Matavfall får endast lämnas i de speciella papperspåsarna som kan hämtas i miljörummen.
  • Grovsopor i resp. behållare i miljörum.

    OBS: Behållaren får inte fyllas mer än till kanten, finns skräp ovanför kanten lämnar sophämtningen dem. Är det fullt får du återkomma någon dag senare alternativt åka med skräpet till t ex Görvelns återvinningscentral.


  • Möbler och andra skrymmande föremål kan du inte lämna i soprummet, de lämnar du t ex på Görvelns återvinningscentral.


Övriga gemensamma utrymmen

  • Cykelrum
  • Barnvagnsrum
  • Förråd


Varmvatten

Individuell mätning och kostnaden är retroaktivt på hyresavi.


Hushållsel

Individuell mätning från gemensamt abonnemang och kostnaden är retroaktivt på hyresavi.


Hyresavisering och fastighetsadministration

Telefonkontakt MBF på 021-40 33 00.


Nycklar och portkod

  • Läs mer på hemsidan: Information -> Nycklar
  • Portkoden gäller mellan 07:00-21:00, övriga tider använd nyckel.


Namnskyltar

  • Anmäl ert/ditt namn, adress och lägenhetsnummer till JMs Kundservice,
    tel. 020-731 731 och e-mail: kundservice@jm.se,
    för att få namn ändrat i anslagstavlan, på postboxen och utanför dörren.
  • JM ronderar förening var 4:e vecka, så det kan ta lite tid innan skyltar uppdateras.


Försäkring

Ditt eget lösöre måste du försäkra själv. Det gäller även det som du förvarar på vind eller i källare. Skada eller förlust av egna ägodelar anmäler du till ditt försäkringsbolag. Föreningen har tecknat en kollektiv

bostadsrättstilläggförsäkring så du behöver inte teckna ett eget bostadsrättstillägg till din hemförsäkring. Förvara inte stöldbegärlig egendom i förråd.


Parkering/Garage

  • Läs mer på hemsidan: Information -> Garage
  • Parkering kan ske vid anvisade platser på gatan, se även skyltning.


Trivselregler för grillning uteplats/balkong

  • Gasol- och kolgrillar får av brandsäkerhetsskäl inte användas på balkonger.
  • Uteplats där det inte finns balkong/terrass ovanför får gasolgrill användas.
  • Elgrill får användas på balkonger under förutsättning att hänsyn visas för grannar och deras närmiljö.
  • Vill du grilla på innergården går det bra med förutsättning att hänsyn visas till grannarna. Grillar får inte förvaras på gården utan tas undan efter avslutad grillning.


Uppställning av ytterdörr tex vid inflyttning

På höger sida av dörrautomatiken finns en svart ställknapp med läge I, II och 0:

  • Läge I: Dörren ställer sig i öppet läge.
  • Läge II: Dörrautomatik aktiv.
  • Läge 0: Automatik avstängd.
  • Använd läge I vid intransport, återställ till läge II efter avslut!


Ordningsregler

För att allt ska fungera är det viktigt att vi visar varandra hänsyn. Undvik därför att åstadkomma höga ljud på kvällen efter kl. 22.00. Självklart är det tillåtet att ha fester vid t.ex. inflyttning och födelsedagar, men meddela då dina närmaste grannar i förväg, t.ex. genom en lapp i trappen, hissen eller i grannarnas brevlåda. Blir du störd av en granne så knacka på hos den och berätta det.

Känner du att du inte lyckas lösa situationen själv så kan du ta kontakt med styrelsen. Ange vilken form av störning och vilket lägenhetsnummer störningen kommer ifrån.

Ange även vilka åtgärder du själv har vidtagit (t.ex. att du har talat med personen i fråga, hur många gånger du har gjort detta och vad samtalen resulterade i). Du får gärna lämna dina kontaktuppgifter så att vi kan nå dig för återkoppling. Vi har inget avtal med någon störningsjour.